3 Aralık 2007 Pazartesi

Sevecen



1999

Açınca o geniş kanatlarını yeni rüyalara,
Ayrık ışığın, kamaştırdı lavantanın gözlerini!
Görünce güzelliği(ni) yaşlı ormanın kitabında,
Boğazına düğümleniverdi bülbülün şu sözleri:

Rüzgâr ol, avucumdaki yaprakları savur Sevecen!
Duman ol, çatlak topraktan göğe doğru yüksel Sevecen!

Sarılınca boşluğ(un)a, sevdanın o dik yamaçlarında,
Vuslatın ateşi, sardı yeni filizlenen çiçeği.
Gözyaşından bir damla, düşünce çırılçıplak toprağa,
Aşığın gözlerinde o kara toprak yeşeriverdi:

Gönlümdeki yerin senle bile dol(a)madı Sevecen!
Yalnızlığ(ın)ın gölgesinde yüz-ler silindi Sevecen!

Ne çıkar ki sevsem seni: Beni hiç sev(e)meyişini?
Beklesem umutsuzca, geceler(c)e gel(e)meyişini?
Vursa da umarsızca rüzgar(ın) yüzüme ger(ç)ekleri..
Ağ(l)asam sana, ama hiç senin için değilmiş gibi..

İçim(deki) seni kirletmeden bu düşten git Sevecen!
Bırak bende hep böyle (b)aşka, hep böylece kal Sevecen!

05/03/2000

Bir tas zehir içtim dün akşam senin elinden,
Can verdim kollarında, çığlıklar yükselirken!

Pas tutmuş gözlerimde, duvarlar alev aldı:
Dokununca saçlarına, parmaklarım yandı!

Yarıp da göğsümü o küçücük ellerinle,
Aldın yüreğimi avuçlarının içine:

Parmaklarının arasından birkaç damla kan
Yere düştüğü an, farksızdın parlayan Ay’dan!

05/03/2000

Ya Rab toprağa can verdi sana olan aşk(ım)la,,
İndin gözlerime gökten karanlık gibi!

Düşünce gözyaşlarım yere, o çıkan dumansa;
Göz yaşlarımı ısıtan aşkın(ın) ateşiydi..

Her şeye rağmen 1 ruh varsa bu bedende hala,
Durma, haydi, ne bekliyorsun? Çek ipimi!

15/04/2004

Avucumdayken sıcağı parmaklarının,
Karıştı bana galiba bir parça senden?

Kafamı karıştıran bu eksilen yanın,
Bir daha çıkar mı girdiği bu bedenden?

Sesinle beraber titreşir bacağımda..
Gölgen olur gözlerimi kapattığımda..

Belki de yokluğumun tam ortasındasın;
Su gibi durulsam da tam yansısan benden?

Kaybolurken gözlerinde, sanki, ansızın,
Gözlerinin ardında Tanrı’yı buldum ben!

Sevdayı boyadım renginle rüyalarda..
Yıkadım kendimi bir damla göz yaşında..

Hiç yorum yok:

iZ-LeYiCiLeR